Fotolia_14977840_Subscription_Monthly_XXL

בתרבות הסינית מאז ומעולם יש לאדם המבוגר כבוד והערכה רבה. יחד עם הגיל מתחילות להופיע תופעות שנובעות מהידלדלות בתמצית החיים שלנו בגוף. הגוף ונפש מגיבים בצורה פחות טובה מבעבר, מה שגורם להרבה רגשנות ומירמור.

על פי עקרונות הטיפול ברפואה סינית, ראשית עלינו לקבל את גופנו וגילינו באהבה והבנה שהזמן נותן את אותותיו ועלינו למצוא את הדרך להשלים והתפייס עם זה. אך אם זאת ניתן לטפל  ביעילות בחיזוק הגוף כעיקרון של רפואה מונעת וכמובן גם בתופעות שונות של חולי.

 כוח החיים ברפואה הסינית:

על-פי הפילוסופיה של הרפואה הסינית כוח החיים שלנו קשור ישירות למצב הכליות והן אחראיות על היכולת הקוגניטיבית (המוח) , המערכת ההורמונלית ועל העצמות. חולשה בכליות  עלולה לגרום לבעיות שלד ומפרקים, לירידה וחלושה של מערכת החיסון , לסוכרת, להפרעות שינה, בעיות במערכת השתן, בעיות בפרוסטטה, ירידה בפעילות הקוגניטיבית וירידה ודכדוך נפשי.

אז איך ניתן לשמור ולחזק את כוח החיים?

הרפואה הסינית מציעה מספר עקרונות חשובים שיעזרו לכם לשפר, לחזק ולשמר את אנרגיית החיים שלכם לאורך זמן.

תזונה נכונה:

איכלו מזון שאינו עבר עיבוד. הקפידו לאכול מגוון רחב של מרכיבי תזונתיים כגון: ירקות, פירות, דגנים, קטניות, זרעים.

יש לאכל מזון בהתאם למצב הגופני ועונות השנה. הסיניים מקבילים הרבה מהעקרונות שלהם לטבע והם טוענים שיש לחיות בהרמונה עם הטבע ולכן גם את התזונה צריך להתאים לעונת השנה ולמצב הגוף

חשיבה נכונה:

קבלו באהבה את עצמכם וגופכם,זכיתם לכך! הגוף שלכם לא כמו בעבר ולרוב הוא עייף יותר, אל תעמיסו עליו ונסו ליהנות מכל מה שאתם עושים.

מצאו לכם תחביבים שיעשירו אתכם ויעבירו בנעימות את זמנכם.

אימון גופני:

המרכיב התנועתי חשוב מאוד לתהליך החיים ושמירה על בריאות טובה. הקפידו על פעילות גופנית באופן קבוע כחלק מחיי היום יום שלכם.

סוגי התעמלות מומלצים: פלדנקרייז, פילאטיס, יוגה, טאי צ'י, צ'י גונג, הליכה, שחיה.

טיפולים:

לרפואה הסינית יש מגוון של אפשרויות טיפול אשר עוזרות ומעודדות את הגוף לשמור על איזון המערכות השונות. הרפואה הסינית דוגלת ברפואה מניעתית ולכן ישנם טיפולים שעוזרים לגוף לשמור על מצב בריא ותקין, בנוסף גם במצב של חולי לרפואה הסינית יש מקום.

טיפול מניעתי נערך אחת ל 2-4 שבועות.

טיפולים שוטפים להקלה ופתרון בעיות שונות: דיקור סיני, צמחי מרפא, טווינא.