דיקור אוזן

דיקור אוזן נפוץ מאוד בעולם המערבי במיוחד בטיפולים שונים בהתמכרויות כמו : עישון ודיאטה. דיקור האוזן ידוע כשיטת טיפול מודרנית יחסית אך ניתן למצוא במקורות שונים איזכורים לטיפול בתכניקות שונות באוזן. היה ידוע שהיפוקרטס שהיה רופא טיפל בפתולוגיות שונות באמצעות עיסוי של האוזן, כמו כן היתה שיטה ידועה באמצעות טיפול בעגילים ממתנות שונות.

את פריצת הדרך הגדולה בתחום דיקור אוזן הגיעה דווקא מצרפת ולא מסין, פול נוז'ייה שהיה רופא צרפתי גילה שלאחד מהפציינטים שלו יש צלקת באיזור מסויים באוזן, צלקת זו היתה חלק מטיפול בכאבי גב שמהם הוא סבל. המטופל סיפר שחש הקלה משמעותית. הרופא שהוקסם מהדבר החל בסידרה של ניסויים שונים אשר בסופם גיבש שיטה אשר התבססה על דיקור חלקים שונים באוזן.

הסינים אימצו את השיטה ואף שיכללו אותה ושילבו אותה בטיפול בבעיות שונות ומגוונת מלבד הטיפול בהתמכרויות.השילוב של הדיקור בגוף עם הדיקור באוזן יוצר אפקט מעולה בטיפול.

כדי לאתר בצורה מדוייקת את נקודות הדיקור באוזן המטפל מתבסס על מפה של נקודות הדיקור באוזן כמו כן הוא מתבונן ומחפש שינויים בצבע, מרקם, ורידים בולטים ועוד.

הדיקור יכול להתבצע בכמה שיטות כמו שימוש במחטים עדינות, שימוש במדבקות עם מגנטים, שימוש במדבקות משולבות במחטים קטנטנות שאיתם ניתן להישאר מספר ימים וכך להגדיל את אפקט הטיפול.

הטיפול באמצעות דיקור אוזן על פי הרפואה הסינית יכול להיות טיפול משלים לטיפול בדיקור גוף, צמחים ותזונה כחלק מאסטרטגית הטיפול ו/או טיפול יעיל בפני עצמו.