Fotolia_24728724_Subscription_Monthly_XXL

קנדידה – על פי הרפואה סינית

פטריית הקנדידה הינה פטריית שמרים השוכנת דרך קבע בגוף האדם וניתף למוצאה בחלל הפה על העור בחלקים שונים של מערכת העיכול ובנרתיק הנשי. אדם בריא אינו אמור לחוש את קיומה של הפטריה אך במקרים מסוימים שבגוף יוצא מאיזון הפטריה יכולה לשגשג ולהוביל לשלל תסמינים הידועים שבהם מערבים את הנרתיק הנשי וכוללים גרד , הפרשה , כאב בקיום יחסי מין או לאחר קיום יחסי מין פצעים בחלל הפה ועל הלשון וגרד ואדם על הצפורניים. במקרים חמורים יותר הפטרייה יכולה לשגשג ולפגוע במערכות פנימיות כגון מערכת העיכול והנשימה .

הרפואה הסינית המסורתית כמובן לא ידעה לזהות ולבודד את סוג הפטריה (דבר הכרוך בבדיקות מעבדה כאלו שלא היו בנמצא בעולם העתיק) והדבר מצריך שימוש בידע מודרני שנאסף בעשורים האחרונים יחד עם הידע העתיק שנצבר במשך אלפי שנים. מחלת הקנדידה אינה חדשה והסימפטומים אותם היא מייצרת טופלו בהצלחה רבה לאורך ההיסטוריה ולמרות התגברותה בעשורים האחרונים הידע הסיני הוא בהחלט רלוונטי לטיפול בהפרעה זו.

היתרון הטיפולי ברפואה סינית הוא ביכולת של הרפואה הסינית לראות את האדם כמכלול שלם ומכאן להבין את מקור ההפרעה המוביל לשגשוג של אותה פטריית קנדידה
. הטיפול ברפואה הסינית הינו אינדיבידואלי ומותאם באופן אישי למטופל .כמובן שהשמדת פטריית הקנדידה הוא חלק מהתהליך הטיפולי אך ללא זיהוי ושינוי מקור הבעיה הטיפול יהיה בעל יעילות נמוכה ובעל נטיה גבוהה לחזור.

הרפואה הסינית על פי אופי הסמפטומים המתוארים על ידי החולה תאתר הן את המחלה והן את מקורה ובהתאם לכך ינתן יעוץ וטיפול מתאים. הטיפולים המקובלים במצב זה הם דיקור סיני, צמחי מרפא ותזונה כל אלה ינתנו על ידי מטפל מוסמך בהתאם לאבחנה .

המצבים הנפוצים שאנו רואים במקרי קנדידה ברפואה הסינית יכללו רוח קור שיאופיין יותר בכאב וגרד , חום ולחות שיאופיין יותר בגרד המלווה בהפרשות מרובות כמצבים חיצוניים המתלבשים על מצבי חסר פנימיים כגון חסר צ'י (חולשת אנרגיה) ואז נראה יותר סימני עייפות ולעיתים גם הפרעות במערכת העיכול, או חסר דם (לא בהכרח אנמיה) ואז נראה סימנים כגון נשירת שיער או קור כללי, מצב נוסף הוא תקיעות של זרימת האנרגיה בגוף או האיזור הגניטלי בלבד.

בשל מגוון האפשרויות הגדול נדרשת אבחנה של מטפל מיומן על מנת לפשט את התהליך לצורך הבנה אדם הסובל מקור יזכה להטבה באכילת מזון חם אך מצבו יחמיר באכילת מזון קר ולהיפך.

טיפול בצמחי מרפא סיניים דורש אפילו מיומנות גבוהה יותר הכרה נכונה של הצמחים ופוטנציאל הריאקציה שלהם עם תרופות מערביות או תוספי מזון הוא קריטי להצלחת הטיפול ולשמירה על בריאות האדם , השימוש בצמחי מרפא יכול להיות בלקיחה פנימית (בליעה) או בשימוש חיצוני על ידי פתיליות או שטיפות מקומיות.

הריון – ההתייחסות לנשים בהריון היא אפילו יותר מורכבת , מטפלים רבים נמנעים מטיפול בשל החשש הלא מוצדק כי דיקור יכול לגרום להפלות . האמת היא שטיפול אצל מטפל מיומן הוא בהחלט אפשרי וידוע כי הסינים נהגו בעבר ונוהגים היום לבצע טיפולים גם בתקופת ההריון, אך שוב משנה זהירות במצב זה הינו מבורך. דווקא על השפעת צמחי המרפא שעשויה להיות מסוכנת הרבה יותר מדברים פחות וכאן חייבים להקפיד על זהירות ובכל מקרה של חשש יש להימנע מלקיחת צמחי מרפא שאין מספיק מידע על בטיחותם בהריון בלקיחה פנימית מצד שני יעוץ תזונתי וטיפול על ידי שטיפות מקומיות הינו בטוח ובהחלט יכול לסייע הטיפול בזמן הריון הוא חשוב על מנת למנוע הדבקת הפטרייה לחלל הפה של העובר חשוב לזכור כי נשים רבות נושאות את הפטרייה בנרתיק בזמן הריון ללא סימפטומים וזאת עקב השוני בין החומציות שיוצרת הפטריה אל מול התגובה הבסיסית של מי השפיר ,השינוי שאישה עוברת בזמן הריון יכול לגרום להתפרצות קנדידה ולגרום לסבל רב כך שבהחלט אין צורך לוותר באופן מוחלט על טיפול.

הנקה – למעשה אישה המניקה יכולה להנות מאותו סל של טיפולים כשל אישה שלא מניקה או אפילו לא אחרי לידה פרט למס' מגבלות עם צמחי מרפא שעשויים להשפיע על יצירת חלב או על טעמו .כמו כן יש לחלק את ההתיחסות למס' שבועות לאחר הלידה בתקופה זו יש לחזק את האישה יותר מאשר בתקופות הנקה מאוחרות יותר.

לחצו כאן ליצירת קשר ואשמח לשוב אליכם בהקדם!