הפסקת עישון

כל סיגריה מקצרת את החיים ברבע שעה…

"טבק יכול להרוג ואני הוכחה חיה לכך".אימרה זו נאמרה על ידי ווין מקלארן אותו מאצ'ו מחוספס שהיה במשך שנים דמות הקאובוי בפרסומות הידועות של סיגריות מרלבורו. מקלארן מת מסרטן ריאות כשהוא רק בן 51 שנים.

הפסקת עישון בהיבט של הרפואה הסינית:

טבק הסיגריות מכיל מספר רב של חומרים רעילים ומסרטנים אשר נספגים במחזור הדם ופוגעים בין היתר גם בתפקוד הכבד אשר משמש כמסנן הדם בגוף, חומרים אלו מונעים מהכבד לווסת את זרימת הדם והצ'י (אנרגיה) בצורה תקינה דבר אשר יכול להוביל לפגיעה רב מערכתית אשר יוצרת התקעות של צ'י (אנרגיה) ודם, התקעות זו לאורך זמן תפגע בתפקודו התקין של הכבד אשר מבחינת הרפואה הסינית אחראי על זרימה חלקה של אנרגיה בגוף, הביטויים יכולים להופיע כ: עצבנות, עליה בלחץ הדם ועוד.

העטרן שבתרכובת הטבק הוא חומר דביק מאוד אשר גורם להצטברות של ליחה חמה בריאות, ליחה חמה זו בתוספת הרעלים השונים שבטבק עלולים לגרום לגידולים סרטניים בריאות.

שאיפת עשן הסיגריות הרעיל גורמת לירידה בתפקוד הריאות אשר תתבטא בסמפטומים שונים כגון: קול צרוד, שיעול יבש ומציק, קוצר נשימה ובמקרים קשים אף לדלקות כרוניות במערכת הנשימה איבר הריאות אחראי על הויסות בין האנרגיה החיצונית לפנימית ובין היתר אחראי על מניעת פלישה של גורמים פתוגנים חיצוניים, כאשר יש החלשות של האיבר ישנה התכנות של פלישה חוזרת של פתוגנים ובין היתר נראה סימני חולי לעיתים תכופות.

בנשים מעשנות רואים נטייה מובהקת לסימני מנופאוזה מוקדמת,והזדקנות מהירה יותר של הגוף, בין היתר יופיעו קמטים, המחזור יהיה לא סדיר ויופיעו כל אותם הסימנים המוקרים של המנופאוזה.

בין היתר החום שגורמת הסיגריה גורם לפרסטלטיקה מוגברת של הרחם, ולכן נשים מעשנות נוטות להפלות וללידות מוקדמות של פגים.

במהלך ההיריון האישה והעובר הם אחד ולכן אישה מעשנת עלולה להעביר את החום והרעילות שגורמת הסיגריה גם לעובר ולכן יש מחקרים אשר מצביעים על כך שתינוקות אשר נולדים לנשים מעשנות נוטים להיוולד מוקדם ולהיתפתח באופן לקוי בדרך כלל נראה מערכות גוף חלשות ולא מפותחות.

עשן הסיגריה אשר יוצר חום ורעילות עלול להכניס את החום גם לקיבה ולמערכת העיכול, חום זה עלול לגרום ליבוש של הנוזלים ולאורך זמן יובילו לעצירויות.

הטיפול ברפואה הסינית להפסקת עישון כולל סידרה של טיפולים תומכים בדיקור בשילוב של צמחי מרפא אשר עוזרים בתמיכה במערכות הגוף השונות כדי לתמוך בתהליך הפסקת העישון. מטרת הטיפול היא הפחתת תופעות הלוואי והסימפטומים השונים אשר מתלווים לתהליך הפסקת העישון.

כחלק מתהליך הטיפול בהפסקת העישון ניתן גם לקבל ייעוץ בתזונה מתאימה אשר תעזור גם היא בתהליך ההפסקה והגמילה מהסיגריות.

במרבית המקרים משולב גם דיקור אוזן במחטים זעירות אשר תומך בתהליך ועוזר להפחית את תחושת הרעב שלעיתים מתלווה לתהליך של הפסקת העישון.