Fotolia_16767191_Subscription_Monthly_XL

רפואה סינית לילדים מאוד נפוצה ומקובלת גם במדינות מערביות ונמצאת בעליה מתמדת גם בישראל. הרבה הורים מחפשים אלטרנטיבות טיפול לבעיות ומחלות ילדות. לרפואה הסינית יש פילוסופיה שלימה ומרתקת לטיפול בילדים.

בילדים מערכת החיסון נמצאת בתהליך של "למידה" ובנייה ולכן יש לילדים נטייה לחלות במחלות שונות שקשורות לאקלים החיצוני ולענות השונות. בגלל שמערכת החיסון של הילדים רגישה כל שינוי באקלים חיצוני יכול לערער את רמת האנרגיה של גופם.  במצבים של אקלים חם במיוחד ילדים קטנים יחושו בחום עודף ובאקלים קר הם עלולים להתקרר בקלות. בגלל שבילדים המערכת החיסונית לא בשלה יש להם סיכוי גבוה יותר להידבק בחידק או וירוס לעומת הסיכוי של אדם מבוגר ולרוב בילדים התפתחות המחלה היא מהירה מאוד. למרות זאת בגלל שהצ'י (אנרגיה) בילדים הוא טהור וחזק יש לגופם יכולת ריפוי מהירה יחסית.

לילדים יש הרבה אנרגיה יאנגית מטבעם, ולכן הם מאוד פעילים, תזזיתיים וזקוקים לתשומת לב רבה. מאחר שאצל ילדים היין בדרך כלל נמצא בחוסר, יש להם נטייה לחלות במחלות שמאופיינות בחום. כיום בגלל שיש נטייה לתת אנטיביוטיקה עם תחילת סימני המחלה יש לילדים בעיות שונות שנגרמות כתוצאה מלקיחת תרופות שהן "מקררות" את הגוף.

לילדים יש נטייה לסבול מבעיות במערכת העיכול. במהלך ההריון  העובר מוזן דרך חבל הטבור של אימו ולכן הוא לא זקוק ליכולות של מערכת העיכול, לאחר הלידה מערכת העיכול מתחילה בתהליך של הבשלה, תהליך אשר מעמיס מאוד על הטחול שעל פי הפילוסופיה הסינית קשור למערכת העיכול ותהליכי הפירוק והספיגה של חומרי המזון. לתינוקות  יש קושי בעיכול המזון ולכן נוצרות אותן פתולוגיות  שכיחות שקשורות לתהליך העיכול וספיגת חומרי ההזנה בגוף. כתוצאה מכך, פתולוגיות הקשורות לטחול ולאלמנט האדמה שאליו הוא משויך שכיחים מאוד בילדות.

מבחינה רגשית חשוב לזכור כי ילדים קטנים רגישים מאוד לסביבתם  ולרגשות ולתחושות שסובבות אותם. לילדים קטנים קשה להפריד בין רגשות שונים וניתן לראות לעיתים שינויים מהירים וקיצוניים בין הרגשות אצלם. כתוצאה משינויים אלו וחוסר היכולות הטובה להתמודד איתם ילדים פגיעים יותר בסביבה שאינה מאוזנת מבחינה רגשית, לכן חשוב לשים לב ולהיות קשובים לילדכם גם בתחום זה.

מאחר וילדים רגישים, האנרגיה הגופנית שלהם מגיבה מהר יותר ולכן אין צורך בטיפול ממושך. הטיפול בילדים כולל החדרת מחטים מהירה, בדומה לטיפול מבבוגרים, אך משך הטיפול קצר משמעותית. לרוב משאירים את המחטים למשך דקה עד מספר דקות, תלוי בגיל הילד. לרוב התגובה לטיפול בילדים יכולה להיות מיידית או תוך מספר שעות מרגע הטיפול.

דיקןר יכול להישמע מפחיד גם לאדם מבוגר, אך מפתיע מאוד לראות את ההתרגלות המהירה של ילדים לטיפול ובהרבה מהמקרים הם גם יבקשו לחזור לטיפול נוסף. ילדים יכולים לבכות בטיפולים הראשונים אך בדרך כלל הבכי נובע מהחשש מהמחטים ולא מתוך כאב.

רפואה סינית לילדים יעילה מאוד במספר רב של בעיות ומחלות וניתן לטפל בילדים בצורה יעילה מאוד גם באמצעות פורמולות צמחים שיתאימו לבעיה ולרוב אני משלב טיפול בצמחים בפעוטות מבלי לשלב טיפול בדיקור.