מיגרנה

מיגרנה מתבטאת בהתקפים חוזרים של כאבי ראש, חד-צידיים לרוב באזור הרקה, המצח ומאחורי העיניים. בד"כ מנוחה בחדר חשוך ושקט היא המפלט היחיד לסובלים מהתקף מיגרנה. מיגרנה מלווה לרוב בבחילות, הקאות ורגישות גבוהה לאור ורעש. לעיתים תלווה בתופעות נוירולוגיות הנקראות "אאורה" אשר יופיעו כ- 5-30 דקות לפני הכאב ויתבטאו בנימול בחצי גוף, קושי בדיבור, הפרעות ראייה.

מיגרנה היא תופעה שכיחה מאד אשר מופיעה אצל כ- 25% מהנשים בגיל הפוריות ויש לה קשר הדוק לשינויים הורמונאליים כמו הופעת המחזור. אצל נשים התופעה שכיחה פי 3 מאשר אצל הגברים.

מספר גורמים הידועים כגורמים להתקפי מיגרנה הם: לחץ ומתח נפשי, רעש קיצוני, אורות מרצדים, ואכילת מזונות מסוימים כמו: שוקולד וגבינה צהובה.

בטיפול  במיגרנה ברפואה סינית נערך תשאול מפורט לאופי ומיקום הכאב, זמן ביום בו מופיע, ומה מחמיר את הכאב, ניתן לאבחן מיגרנה לפי הסינדרומים של תורת הרפואה הסינית. על פי האבחנה ייקבע עיקרון הטיפול בדיקור ולרוב בשילוב של צמחי מרפא. לדוגמא, הורדת עודפים מפלג גוף עליון כלפי מטה, או הנעה של הגוף לצורך סירקולצייה טובה של צ'י (האנרגיה שלנו) בגוף למניעת תקיעות של אנרגיה. הטיפול בדיקור סיני, צמחי מרפא בשילוב עם הנחיות תזונה ואורח חיים עשוי לשפר את איכות החיים של הסובלים ממיגרנות ע"י הורדת תדירות ההתקפים וחומרת הופעתם.

הטיפול במיגרנה ברפואה הסינית נחשב יעיל מאוד ברוב המקרים וישולב בו דיקור ולקיחת צמחי מרפא.