A young woman having massage in tropical spa
המילה טווינא בסינית מסורתית מורכבת משתי סימניות/מילים סיניות עתיקות, שפירושן לדחוף (טווי) ולתפוס (נא).שתי המילים/סימניות הסיניות מתארות בעצם את שתי הטכניקות הבסיסיות בטיפול באמצעות טווינא.
שיטת הטיפול טווינא כוללת שימוש בטכניקות עיסוי לרקמות כמו: שרירים,גידים ורקמות חיבור, אקופרסורה: שזה בעצם לחץ סטטי מתמשך בנקודות ספציפיות על גבי המרידיאנים (מסלולי האנרגיה) בגוף האדם לכיוון זרימת האנרגיה, מתיחות ורוטציות שונות של המפרקים והאיברים השונים בגוף כדי לשמר וליצר זרימה חלקה והרמונית של אנרגיה במערכת השלד והשרירים בגוף האדם.
טווינא היא שיטת טיפול הנעשית בעזרת הידיים, האצבעות, המרפקים, והאמות.
טווינא היא שיטה טיפול המבוססת על פי עקרונות הרפואה הסינית המסורתית ועל פי התפיסה של הפילוסופיה הסינית.
הטיפול בטווינא קיים בסין עוד משנת 2700 לפנה”ס ונחשב לשיטת פיזיותרפיה ברפואה הסינית המסורתית. מטרתה של שיטת הטווינא היא לשמור על זרימה חלקה וחופשית של אנרגיית הצ’י בגוף (אנרגיית החיים) למרידיאנים שאלו הם הערוצים שבהם זורמת האנרגיה הזו בגוף על פי תורת הרפואה הסינית המסורתית.
על אף שטיפול בטווינא מתאים במיוחד לטיפול בבעיות אורטופדיות שונות, בכאבים באיזורים שונים בגוף ובטיפול במערכת השרירים של גופנו, הטיפול בשיטה יעיל גם במצבים של הפרעות שונות במערכת העיכול, קשיים ובעיות שונות במערכת הנשימה ומצבים שונים הקשורים במערכת המין,הפריון ובאברים הפנימיים של גופנו.
פרט למערכת שריר שלד, בה ניתן לטפל ביעילות באמצעות טיפול בטווינא, ניתן לטפל בטווינה גם במחלות פנימיות שונות בצורה יעילה, כגון: כאבי ראש, מיגרנות, כאבי מחזור, שילשול, עצירות, תופעות גיל המעבר, הפרעות של המערכת החיסונית ועוד.
ניתן ורצוי לשלב טיפול בטווינא עם טכניקות נוספות העוזרות להפגת מתחים והרגעת הנפש – כחלק בלתי נפרד מהטיפול בגוף על מנת לקבל תוצאות מירביות. לדוגמה:דיקור ולחיצות בנקודות לאורך המרידיאנים בגוף לצורכי אבחון ושחרור חסימות ובאמצעות טיפול בפורומולות צמחים אשר עוזרות בתמיכה בטיפול.
טיפול בטווינא מתאים מאוד לטיפול בילדים ותינוקות בבעיות שונות כגון: הפרעות במערכת העיכול, הפרעות שינה, בעיות שלד ושריר והסדרת המערכות להפגת מתחים ולחצים.
למי אסור?מקרים בהם יש להיזהר בטיפול הם אוסטיאופורוזיס מתקדם, הריון (בעיקר טרימסטר ראשון), חולי לב שמצבם אינו יציב, סרטן, מחלות כלי דם שונות, זיהום חיידקי חריף,שברים וטראומה.