אטופיק דרמטיטיס

מה זה אטופיק דרמטיטיס?

אטופיק דרמטיטיס (Atopic Dermatitis) מכונה גם אסטמה של העור היא דלקת כרונית של שכבת העור העליונה. ברפואה הסינית אטופיק טרמטיטיס נקראת " מחלת 4 הקפלים" כדי לציין את הופעתה במיקומים השכיחים בקפלי בגפיים.

אטופיק דרמטיטיס מאופיינת לרוב בתפרחת אדומה בשילוב עם תחושת גרד עזה. המחלה נמצאת במגמת עליה חדה בשנים האחרונות כאשר 10-20% מהילדים סובלים מהמחלה ו- 3-5% מהמבוגרים באוכלוסיה סובלים גם הם מאסטמה של העור.

כ-80% מהילדים שסובלים מהמחלה נרפאים ממנה לגמרי עד הגיעם לגיל הבגרות, אצל כ-40% מהתינוקות המחלה מופיעה בשנה הראשונה לחייהם ואצל כ-30% מהילדים המחלה תופיה בין גיל שנה לגיל חמש.

טיפול ברפואה הסינית יעזור בזירוז תהליך ההחלמה מהמחלה ויוריד בצורה משמעותית את תדירות ועוצמת ההתקפים.

מה הגורמים לאטופיק דרמטיטיס?

• נטייה תורשתית: בכ-70% מהחולים קיימת נטייה משפחתית תורשתית לאסטמה ואלרגיות.

• גורמים סביבתיים: מזג אוויר, חילופי עונות, הזעות וכו.

• אלרגיות: גורמים אלרגניים עלולים לעורר את המחלה ולהחמירה

• גורמים ריגשיים: מתח נפשי יכול לגרום להחמרה והתפרצות

הרפואה הסינית מתייחסת למחלה כמצב של חוסר איזון פנימי במערכות שונות בגוף, אבחנה שכיחה היא מצב של חולשה במערכת העיכול שתגרום להתטברות של חום פטוגני עודף בגוף אשר יכול לגרום בין היתר ליובש וגיורד והופעת התפרחות האדומות.

הטיפול באטופיק דרמטיטיס ברפואה הסינית

הרפואה הסינית מטפלת בשורש של אטופיק דרמטיטיס ובסיבות שהביאו להופעתה ולכן הטיפול הפנימי יחד עם הטיפול החיצוני מביאים לתוצאות נהדרות.

עיקרו של טיפול באטופיק דרמטיטיס בגישת הרפואה הסינית הוא בהחזרת השליטה לגוף וויסות מערכות הגוף. בנוסף ניתן דגש גם על המצב הרגשי והורדת רמות המתח והסטרס.

משך הטיפול תלוי כמובן בדרגת חומרת המחלה ומשך הזמן שממנה סובלים. קצב השיפור הוא אישי ומשתנה בין מטופל למטופל אך לרוב ניתן לראות תוצאות מצויינות כבר בשבועות הראשונים. עם השיפור גם תדירות הטיפול תרד

הטיפול באסתמה של העור משולב וכולל ארבעה אמצעים חשובים שתורמים להצלחת הטיפול :

דיקור: דיקור באמצעות מחטים דקיקות בנקודות שמשפיעות על הורדת התגובה האלרגית ומשפיעות על העור.

צמחי מרפא: כל מטופל מקבל פורמולת צמחים אשר נרקחת במיוחד עבורו ובהתאם למצבו לאחר איבחון. תפקידה של הפורמולה הוא להפחית את התגובה הדלקתית והאלרגית ולעודד החלמה מהירה

משחות ומוצרים לשימוש חיצוני

תזונה: התאמת תפריט תזונתי לטיפול בתופעות .