אקנה

אקנה היא מחלת עור נפוצה בעיקר בקרב בני נוער מתבגרים. אקנה היא דלקת כרונית של בלוטות החלב וזקיקי השערה המופיעה לרוב כפצעים אדומים עם ראש לבן מוגלתי. הפצעים מופיעים בעיקר באיזור הפנים, הצוואר, החזה, והגב.

לפי מחקרים 85% מבני הנוער ועד40% מהמבוגרים סובלים מאקנה.

בגיל ההתבגרות האקנה חולפת לרוב מאליה בסביבות גיל ה-20 אך חשיבות הטיפול רבה בכדי למנוע הופעה של צלקות.

במקרים מסויימים אקנה מופיעה גם בגילאים מאוחרים יותר בסביבות גילאי השלושים ואף החמישים.

הגורמים לאקנה

גורמים אקלימיים וסביבתיים: תנאים סביבתיים מסוימים עלולים לזרז ולגרום להופעת אקנה כגון: חשיפה מוגברת לאקלים לח וחם, עבודה בסביבה חמה, זיעה מוגברת וכו.

גורמים הורמונליים: אקנה נגרמת על ידי חסימה של זקיקי שיער בעור. תאי עור מתים, איפור, לכלוך והפרשה מוגברת של חלב (סבום) על העור מתערבבים ויוצרים חסימות בזקיקי השערה.

ברפואה הסינית אקנה מתוארת כבעיה שנגרמת כתוצאה מהצטברות של חום ולחות בגוף, הגורמים לכך יכולים להיות: תזונה לקויה, סטרס ומתח נפשי, גורמים סביבתיים ורגשות שליליים.

הטיפול באקנה ברפואה הסינית

ברפואה הסינית נאמר שהעור משמש כמראה למצב הפנימי בגוף ולכן הטיפול ברפואה הסינית יתמקד באיזון מערכות הגוף והנפש, עידוד תהליכי ריפוי וחידוש רקמות, ניקוי החום והלחות מגוף וחיזוק מערכת החיסון הטיבעית.

חשוב לדעת שהשינוי לא קורה בין לילה אל כאשר השינוי קורה הוא נשאר לאורך זמן עם תוצאות נפלאות. משך הטיפול מושפע כמובן מדרגת חומרת המחלה ומשך הזמן שממנה סובלים. קצב השיפור הוא אינדיבידואלי ולרוב ניתן לראות תוצאות יפות כבר בשבועות הראשונים.

הטיפול משולב וכולל מספר אלמנטים חשובים ביותר שתורמים להצלחת הטיפול :

טיפול בדיקור: שימוש בנקודות דיקור אשר להן השפעה טובה לסילוק רעלים וזירוז התחדשות התאים בעור.

טיפול בצמחי מרפא: לאחר איבחון מותאמת למטופל פורמולת צמחים אשר נרקחת בצורה אישית לכל מטופל. הטיפול בצמחי מרפא חשוב וקריטי להצלחת הטיפול שכן הצמחים מפחיתים בצורה משמעותית את הדלקת והאודם על פני העור, מפחיתים את הלחות והחום בגוף, מסדירים ומווסתית את המערכת ההורמונאלית ועוזרים לעודד חידוש רקמות וריפוי למניעת צלקות.

משחות ומוצרים לשימוש חיצוני: המטופל מקבל המלצות לשימוש במוצרים טיבעיים שונים לניקוי וחיטוי האיזורים הבעיתיים כדי לעזור ולעודד החלמה וחידוש של העור.

תזונה: למטופל יינתנו המלצות תזונתיות שיתרמו לזירוז הטיפול וההחלמה.